ژیمناست شیرازی مدال طلای جهان را بر گردن آویخت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرحله نهایی این رقابت ها عصر جمعه در قطر برگزار شد و کیخا با کسب ۲/ ۱۵ امتیاز برسکوی نخست جهان ایستاد و مدال  ارزشمند طلا را برای کشورمان و استان فارس به ارمغان آورد.

پس از اینکه کیخا از ایران مقام قهرمانی کسب کرد، ورزشکار کشور قزاقستان در جای دوم ایستاد و ژیمناست ژاپنی هم عنوان سوم کسب کرد.

در رقابت های ژیمناستیک جهانی  ۲۰۲۱  قطر و انتخابی المپیک ۵۰ ورزشکار از ۲۵ کشور جهان شرکت دارند.

سعیدرضا کیخا و کوهی کامه یاما از ژاپن شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارند و شنبه پنجم تیرماه مشخص خواهد شد که چه کسی راهی المپیک می شود.

فدراسیون جهانی ژیمناستیک با توجه به جمع امتیازهای کسب شده توسط این دو ورزشکار در سه دوره برگزارشده آنگاه مشخص خواهد کرد که چه کسانی المپیکی می شوند.

شاید فدراسیون جهانی هر ۲ ورزشکار را  با توجه به درخشش برای المپیک انتخاب کند باید منتظر ماند و دید تا پنجم تیرماه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

همچنین ناصر گلچین از داوران بین المللیِ که اهل شیراز است به همراه تیم ملی عازم قطر شده است  تا در این رویداد مهم به قضاوت بپردازد، این داور شیرازی پیشتر قضاوت مسابقات المپیک دانشجویان جهان، بازی های آسیایی، مسابقات جهانی و آسیایی را در کارنامه دارد.

رقابت های جهانی ژیمناستیک قطر در حالی از دوم لغایت پنجم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود که قرار بود این رقابت ها اسفند ماه ۹۹ برگزارشود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

درباره ی nbnbruop82594

مطلب پیشنهادی

نبرد قعرنشینان؛ برتری نساجی برابر ماشین‌سازی با گلزنی مدافعان

به گزارش ایرنا؛ شاگردان «ساکت الهامی» در دیداری که امشب(جمعه) در ورزشگاه «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» تبریز …