ماشین‌سازی – نساجی؛ نبرد سرنوشت در تبریز

به گزارش ایرنا، رقابت‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ بیستم پس از حدود ۶ هفته تعطیلی مسابقات  امروز با برگزاری پنج مسابقه به دلیل برگزاری رقابت‌های تیم ملی در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی، امروز با برگزاری پنج مسابقه از سر گرفته می‌شود.  در نخستین دیدار این هفته ماشین‌سازی تبریز در ورزشگاه شهید سلیمانی میزبان نساجی مازندران است ؛ رقابتی بین تیم‌های شانزدهم و چهاردهم جدول که با توجه به شرایط حساس و خاص دو تیم و در معرض سقوط بودن آن‌ها از حساسیت بالایی در کورس بقای پایین جدول برخوردار است.

نساجی مازندران که آخرین دیدار لیگ برتری خود را ۲۴ اردیبهشت در قائمشهر مقابل فولاد خوزستان برگزار کرده بود و موفق شد با گل دقیقه ۱۳ حسین زامهران حریف رتبه ششمی خود را با شکست بدرقه کند، در حال حاضر از ۲۳ بازی ۲۲ امتیاز دارد و با یک امتیاز بیشتر از ذوب‌آهن در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفته است. ماشین‌سازی هم از همین تعداد بازی فقط ۱۱ امتیاز به دست آورده و قعرنشین رقابت‌ها و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ آزادگان محسوب می‌شود.

شاگردان ساکت الهامی که به نظر می‌رسد روزهای خوبی را از نظر آمادگی وضعیت جسمی و روحی می‌گذرانند مصمم هستند که هفتمین برد خود در لیگ بیستم را از تبریز کسب کنند و خود را به امتیاز ۲۵ برسند تا حتی در صورت برد ذوب‌آهن رده پانزدهمی مقابل آلومینیوم اراک که در رتبه پنجم جدول قرار دارد، دست‌کم جایگاه چهاردهم را از دست ندهند.

 البته نساجی‌چی‌ها نیم‌نگاهی هم به رأی کمیته استیناف درباره پرونده دیدار پیکان و سایپا دارند تا در صورت لغو شدن حکم عجیب کمیته انضباطی و برنده اعلام کردن سایپا در دیداری که بازنده شده بود و سبب سبقت گرفتن این تیم خودروساز از نساجی شد، روی رتبه سیزدهم بایستند. اما در حال حاضر نساجی فقط باید روی برد مقابل ماشین‌سازی متمرکز شود و به هیچ احتمال دیگری دل نبندد.

عملکرد موفق الهامی در نساجی

نساجی از زمان روی کار آمدن ساکت الهامی متحول شده و تقریبا روی دیگری از خود نشان داده است. این تیم تا کنون با الهامی در لیگ برتر از ۶ بازی انجام شده ۴ برد و دو باخت به دست آورده است. یعنی ۱۲ امتیاز از ۲۲ امتیاز کنونی نساجی در دوره فعالیت الهامی و از ۶ بازی به دست آمده و ۱۰ امتیاز هم حاصل عملکرد نساجی از هفته نخست تا پایان هفته هفدهم است که دو سرمربی هدایت آن را بر عهده داشتند.

 نساجی با الهامی دو مسابقه در جام حذفی هم انجام داد که حاصل یکی برد از سایپا در ضربات پنالتی بود و در دیدار دوم نیز با نتیجه ۱ – ۰ در قائمشهر از ملوان بندر انزلی شکست خورد و حذف شد.

نکته قابل توجه در عملکرد نساجی با الهامی این است که در لیگ برتر فقط به دو تیم صدرنشین و مدعی قهرمانی یعنی سپاهان و پرسپولیس بازی را واگذار کرد و چهار حریف دیگر یعنی سایپا، نفت مسجدسلیمان، مس رفسنجان و فولاد خوزستان را که همگی در جدول بالاتر از نساجی قرار دارند ، شکست داد.

آماده‌سازی نساجی در ترکیه

نماینده مازندران در لیگ بیستم اردوی تدارکاتی خوبی را هم در این مدت پشت سر گذاشت و برای هشت روز در یکی از کمپ‌های باکیفیت ترکیه اردو زد تا نخستین اردوی تدارکاتی تاریخ این باشگاه رقم بخورد ؛ اردویی که علاوه بر تمرین‌های دو نوبتی در هر روز، شامل دو مسابقه تدارکاتی با دو تیم از ترکیه هم بود. این تیم ۱۳ خرداد به مصاف تیم دگرمن‌دره اسپور ترکیه رفت که با گل دقیقه ۶۵ شاهین ثاقبی از میزبان حریف تدارکاتی‌اش پیش افتاد، اما دقیقه ۸۸ با ضربه پنالتی مهمت اوداک بازی به تساوی کشیده شد. دو روز بعد نیز نساجی مقابل تیم جویزلی‌آنادولو قرار گرفت و موفق شد با گل‌های رضا دهقانی، مجتبی ممشلی، امیرحسین یحیی‌زاده و دو گل ایوب کلانتری حریف تدارکاتی خود را با نتیجه پرگل ۵ – ۰ شکست دهد.

ماشین‌سازی – نساجی؛ نبرد سرنوشت در تبریز

شاگردان الهامی پیش از این اردوی تدارکاتی نیز دیداری دوستانه با صدرنشین لیگ دسته یک یعنی بادران تهران داشتند که موفق شدند حریف خود را با نتیجه ۳ – ۲ شکست دهند. نساجی یک دیدار تدارکاتی نیز پس از پایان اردوی تدارکاتی ترکیه و بازگشت به ایران مقابل فولاد خوزستان انجام داد که در این مسابقه دوستانه شکست ۳ – ۰ را مقابل این تیم پذیرفت.

نساجی با تلاشی که در این مدت توسط کادر مدیریتی و فنی باشگاه برای آماده نگه داشتن تیم انجام شده شرایط تقریبا مناسبی دارد و از حاشیه‌ها نیز دور مانده است. از سوی دیگر بازگشت مجتبی ممشلی به شرایط بازی پس از چند ماه دوری اجباری از مسابقات و رفع مصدومیت میلاد کمندانی و کریم اسلامی، وضعیت این تیم برای برگزاری دیدار امروز و ۶ دیدار بعدی مناسب‌تر از قبل شده است. به همین دلایل نیز هواداران نساجی نسبت به کسب برد در بازی امروز مقابل قعرنشین لیگ برتر امید زیادی دارند.

جدال با قعرنشین

ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز برای نساجی‌چی‌ها یادآور خاطره خوش آغاز روند موفقیت‌های نساجی در ۱۰ هفته پایانی لیگ نوزدهم است ؛ دیداری که نساجی پس از چند هفته ناموفق باید با سرمربی جدید خود یعنی محمود فکری برگزار می‌کرد و نساجی در کمال ناباوری توانست در آن مسابقه میزبان خود را ۳ – ۰ شکست دهد و پس از آن هم در روندی موفقیت‌آمیز با محمود فکری نتایج درخشانی کسب کند که منجر به بقای نساجی و قرار گرفتن در رتبه نهم جدول شد.

دو تیم تا کنون پنج بار در لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل این دیدارها یک برد برای نساجی و چهار تساوی بود. به جز بازی نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم که با سه گل به سود نساجی تمام شد، سه دیدار دیگر با تساوی بدون گل پایان یافت و یک دیدار هم در نیم‌فصل نخست امسال ۱ – ۱ شد. هواداران نساج امیدوارند که در دیدار امروز نیز با توجه به شرایط بحرانی ماشین‌سازی و آماده نشان دادن بازیکنان نساجی در دیدارهای تدارکاتی یک برد دیگر مقابل ماشین‌سازی را شاهد باشند.

ماشین‌سازی – نساجی؛ نبرد سرنوشت در تبریز

اما ماشین‌سازی هم با توجه به اندک شانسی که برای بقا در لیگ دارد طبیعتا در بازی امروز هر چه در توان دارد صرف شکست دادن نساجی می‌کند. این تیم که امروز برای نخستین بار با سرمربیگری علیرضا اکبرپور به میدان می‌رود، با یک برد کمترین تعداد پیروزی در لیگ بیستم را به نام خود ثبت کرده و با ۳۶ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. ماشین‌سازها در گل زده نیز همراه با نفت مسجدسلیمان با ۱۵ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ محسوب می‌شوند. با این حساب می‌توان گفت که نساجی امروز شرایط بسیار خوبی برای کسب هفتمین برد خود و رسیدن به امتیاز ۲۵ دارد.

با توجه به این که رقبای اصلی نساجی در جنگ بقا یعنی ذوب‌آهن و سایپا نیز امروز باید مقابل حریفان خود قرار بگیرند و هر دو نیز کار تقریبا دشواری برای برد دارند، نساجی امروز باید از فرصت کسب امتیاز و حتی بهتر شدن تفاضل گل نهایت استفاده را داشته باشد. حریف امروز ذوب‌آهن در اصفهان تیم رده پنجمی آلومینیوم اراک است و سایپای ۲۵ امتیازی هم باید در آبادان در دیداری حساس مقابل صنعت نفت ۲۶ امتیازی و رده دوازدهمی جدول قرار بگیرد که قطعا کار بسیار دشواری برای برد خواهد داشت.

دیدار امروز نساجی و ماشین‌سازی را کوپال ناظمی قضاوت خواهد کرد و هادی طوسی، علیرضا طاهرخانی و وحید صالحی نیز در تیم داوری او را همراهی می‌کنند.

درباره ی nbnbruop82594

مطلب پیشنهادی

نبرد قعرنشینان؛ برتری نساجی برابر ماشین‌سازی با گلزنی مدافعان

به گزارش ایرنا؛ شاگردان «ساکت الهامی» در دیداری که امشب(جمعه) در ورزشگاه «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» تبریز …