اقبالی: منطق حکم می کند به ترکیب تیم ملی دست نزنیم

«مسعود اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دراگان اسکوچیچ با آنکه عقبه چندانی نداشت و در فوتبال ایران به موفقیت های بزرگی هم دست نیافت اما نشان داد توان و ظرفیت بالایی دارد و نتایجی که در دور مقدماتی جام جهانی به دست آورد نشان داد بازیکنان به خصوص لژیونرهای تیم ملی او را به خوبی قبول کرده اند که این مساله مهمی است.

وی ادامه داد: این که بازیکنان مربی را قبول کرده و حرف او را در زمین بازی اجرایی کنند کار بزرگی است به ویژه در حال حاضر که تیم ملی ما از بازیکنان شاغل در لیگ اروپایی بهره می برد و این مساله نشان می دهد تمرین های اسوکوچیچ و نحوه برقراری ارتباط او با بازیکنان در حد استاندارد است و بازیکنان نیز متوجه می شوند با چه مربی و در چه سطحی کار می کنند. در این شرایط که تیم نتیجه گرفته و بازیکنان، مربی را قبول کرده اند تنها راه منطقی ادامه همکاری است و نباید به این ترکیب دست زد. 

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: متاسفانه مافیایی که در فوتبال ایران حضور دارد به دنبال آن است تا به هر شکل و شیوه ای که شده تغییراتی را در بدنه تیم ملی ایجاد کند، با رفتن اسکوچیچ باید فردی دیگر هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و از همین رفت و آمدها پول های بسیاری جابجا می شود. برای همین فعالیت مافیایی فوتبال وجود دارد اما بازهم تاکید می کنم ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی در حال حاضر تنها راه منطقی و عقلی موجود است و باید در دور بعدی نیز با همین تیم به مصاف حریفان برویم.

اقبالی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم با در دور بعدی با تیم ژاپن مصاف نخواهیم داشت و این احتمال وجود دارد یک یا دو دیدار سخت شاید برابر استرالیا یا کره جنوبی داشته باشیم که با این بازیکنان و تیمی که در بازیهای اخیر دیدم، با همدلی و اتحاد می شود از این میدان ها نیز پیروز خارج شد. 

وی گفت: نکته دیگری که من در ارتباط کادر فنی و بازیکنان می بینیم نشان از برقراری یک رابطه عاطفی،منطقی، علمی و ورزشی است. در این شرایط بهترین راه تقویت و حمایت از تیم ملی است و نباید با تصمیم های غیرمنطقی روند حرکت تیم را مختل کنیم. از سویی دیگر به رفتارها و گفتار سرمربی تیم ملی هم باید دقت کرد، او بدون حاشیه و به دور از جنجال های خاص فوتبال در کنار زمین، فقط تیم خود را رهبری می کند و به نظر من با همین ترکیب می توانیم به راحتی به جام جهانی صعود کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان اشاره ای به باشگاه استقلال و شرایط این روزهای آبی پوشان هم داشت و تصریح کرد: متاسفانه در فوتبال ما تعریف درستی از باشگاهداری نشده و به همین دلیل است که هر چند وقت یکبار شاهد اتفاقات و جنجال در فوتبال ایران هستیم. متاسفانه در فوتبال ما مدیریت بسیار ضعیف است و هیچکس در جای خود نیست، زمانی که مدیران و کادر فنی یک باشگاه در برابر هم قرارگرفته و علیه هم مصاحبه می کنند حکایت از آن دارد که سیستم مدیریتی ما ایراد داشته و باشگاهداری در ایران در حد آماتور و حتی می توان گفت محلات است.

اقبالی به دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال در جام حذفی هم پرداخت و گفت: خوبی این بازی عدم حضور تماشاگران در استادیوم است، هر اتفاق و مساله ای که روی بدهد به زمین بازی و عوامل برگزاری باز می گردد، به نظر اتفاق خاصی نخواهد افتاد و بازهم همان دیدار پرتنشی را می بینیم که همیشه دیده ایم.

درباره ی nbnbruop82594

مطلب پیشنهادی

نبرد قعرنشینان؛ برتری نساجی برابر ماشین‌سازی با گلزنی مدافعان

به گزارش ایرنا؛ شاگردان «ساکت الهامی» در دیداری که امشب(جمعه) در ورزشگاه «شهید سپهبد قاسم سلیمانی» تبریز …